مجله آموزش

بهترین آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 تا 6 سال

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 تا 6 سال

آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند فوق العاده سرگرم کننده و با ارزش باشد . با این حال بدون رویکرد صحیح ، آموزش می ‌تواند ناامید کننده، استرس زا و سخت باشد. یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان نیازمند زمان و تمرین است و با توجه به اینکه دامنه توجه آنها بسیار کوتاه است و به راحتی خسته شده و حواسشان پرت می گردد، باید از روش های ویژه ای برای آموزش به آنها استفاده نمود تا کودک را سر ذوق آورده و انگیزه او برای یادگیری را افزایش داد.
زیرا کودکان به اندازه زبان آموزان بزرگتر انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی ندارند ، بنابراین هنگام آموزش زبان انگلیسی به آنها باید برنامه ها سرگرم کننده و جذاب باشند. به عنوان مثال ، استفاده از بازی، فعالیت های خاص و شعر و آهنگ بسیار مهم بوده و تشویق و تحسین کودکان تاثیرات مثبتی برای یادگیری آنها دارد.

فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیست؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان مزایای متعددی دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند:
– کودک عادت به صحبت کردن به زبان انگلیسی پیدا می ‌کند.
– یادگیری یک زبان خارجی دارای مزایای شناختی مانند انعطاف پذیری ذهن، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه ، تفکر انتقادی بهتر و حل مسئله است.
– دسترسی بهتر به اطلاعات در اینترنت
– پیشرفت تحصیلی بیشتر و بالاتر
– غنی سازی فرهنگی و ….

آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگلیسی را آموزش دهند اما نمی دانند چگونه شروع کنند . بطور کلی آموزش زبان انگلیسی در خانه توسط والدین، مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را در پی خواهد داشت . مهم نیست که انگلیسی را به طور کامل بلد باشید بلکه مهم ترین چیز این است که شما مشتاق باشید و فرزندتان را بطور منظم تشویق و تحسین کنید. در این صورت کودک شما اشتیاق شما به زبان انگلیسی را درک خواهد کرد . کودکان تمایل دارند رفتار والدین خود را منعکس کنند، بنابراین یادگیری زبان انگلیسی با هم می تواند راهی عالی برای کودکان باشد تا مهارت های زبانی خود را افزایش دهند.
اگر فرزندتان بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد ، نگران نباشید زیرا آنها برای علاقه مند شدن به زبان به زمان معینی نیاز دارند.
آموزش دادن به کودکان می تواند کمی دشوار باشد ، زیرا آن ها نمی توانند به روش معمولی یاد بگیرند یعنی نمی توانند همانند دانش آموزان در یک مکان نشسته و قواعد دستور زبان را از روی کتاب های درسی فراگیرند . زیرا این کار برای آنها خیلی کسل کننده خواهد بود و ممکن است ترس از زبان در آنها ایجاد شود ، از این رو باید از روش های منحصر به فرد تعاملی و سرگرم کننده برای آموزش آنها استفاده نمود
یک برنامه روتین برای وقت کلاسی خود در خانه تنظیم کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند. ۱۵ دقیقه تمرین کردن زبان انگلیسی با کودکان کوچک در روز کافی است و با بزرگتر شدن فرزندتان و افزایش تمرکز در او می‌توانید جلسات را طولانی تر کنید. بنابراین فعالیت ها را کوتاه و متنوع نگه دارید تا بتوانید توجه کودک خود را به درس جلب کنید.
سعی کنید فعالیت های خاصی را هر روز در یک زمان مشخص انجام دهید ، زیرا کودکان زمانی احساس راحتی و اعتماد به نفس دارند که بدانند از آنها چه انتظاری دارید .
مزیت آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیای واقعی در اطراف خانه برای تمرین زبان به طور طبیعی استفاده کنید . مثلا وقتی فرزندتان دارد لباس می پوشد یا وقتی لباس های شسته شده را مرتب می کنید درباره لباس ها صحبت کنید و یا زمانی که به کودک خود کمک می کنید تا به اتاق خوابش رفته و آنجا را مرتب کند در مورد واژگانی مثل اسباب بازی یا تختخواب با او صحبت کنید.
هنگامی که در حال آشپزی یا خرید هستید واژگان مربوط به مواد غذایی را آموزش دهید و هنگامی که به سوپرمارکت می روید لیستی از چیزهایی که باید بخرید را به صورت انگلیسی با استفاده از تصاویر یا کلمات، بسته به سن به او بدهید.
نکته مهم در مورد آموزش زبان انگلیسی به کودک در خانه این است که شما محدود به کلاس درس نیستید بدان معنی که یادگیری زبان می تواند در هر زمانی در خانه اتفاق بیفتد و ادغام آن در امور روزمره واقعا می تواند مفید باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر ۶ سال

. آموزش زبان انگلیسی به کودکان با پک آموزشی باما

روش خلاقانه ای که در پک آموزشی زبان انگلیسی باما ، طراحی و آماده است است ، آموزش کلمات و اعداد انگلیسی در قالب بازی با استفاده از تصاویر و فلش کارت است. در این روش خلاقانه ، کودک با علاقه همچنان که بازی می کنند خواندن کلمات و اعداد را می آموزد .
این روش در کودکان کمتر از 6 سال ، نتایج عالی به همراه دارد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با پک آموزشی باما

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با پک آموزشی باما

 

. استفاده از کتاب های قصه و داستان

کودکان کوچکتر از شش سال عاشق کتاب هایی با رنگ روشن و تصاویر جذاب هستند. تصاویر رنگی و جذاب این کتاب ها را به کودک نشان دهید و کلمات را همان‌طور که به تصاویر اشاره می‌ کنید، بیان کنید . بعدا می توانید از کودک بخواهید که به چیزهای مختلفی اشاره کند مثلا گربه کجاست؟ او را تشویق کنید که کلمات را با پرسیدن این چیست؟ و گوش دادن به داستان هایی که برایش تعریف می کنید او را به صداها و ریتم های انگلیسی عادت دهید.
استفاده از داستان های متحرک نیز یک راه عالی برای توسعه مهارت های شنیداری و خواندن در کودکان است.

. استفاده از شعر و آهنگ

آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر ۶ سال با استفاده از شعر و آهنگ روشی واقعا موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ است. آهنگ های اکشن مخصوصا برای کودکان بسیار کوچک بسیار مناسب است، زیرا آنها می توانند حتی اگر قادر به خواندن نباشند توسط گوش دادن به این آهنگ ها به خوبی تلفظ صحیح حروف انگلیسی را یاد بگیرند.

. آموزش گرامر

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان کوچکتر از شش سال نیازی به آموزش صریح قواعد گرامری نیست . شما می ‌توانید آنها را به شنیدن کلمات و استفاده از ساختارهای گرامری مختلف عادت دهید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی

برای آموزش زبان انگلیسی در دوران دبستان می توان از شیوه های مختلفی استفاده کرد کهشامل موارد زیر می باشند:

1. آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی از طریق بازی

همانطور که در بالا ذکر شد در صورتی که کودکان یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم کننده و جالب بدانند توجه آنها به این کلاس جلب شده و انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان خواهند داشت.
بازی کردن با کودکان دبستانی فضای یادگیری دلچسب و لذت بخشی را ایجاد نموده و آنها را تشویق می کند تا در کلاس شرکت کنند و با استفاده از زبان مقصد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
قبل از انجام بازی ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که هدف یادگیری این فعالیت را تعیین کنید . یعنی به این فکر کنید که دانش آموزانتان با انجام بازی موفق به کسب چه مهارت هایی شده یا چگونه یادگیری زبان در آنها افزایش می یابد . به عنوان مثال اگر قصد معرفی واژگان جدیدی را به دانش آموزان خود دارید ممکن است تصمیم بگیرید که بازی با فلش کارت را انجام دهید تا به کودکان فرصت کافی برای گوش دادن و گفتن کلمات جدید بدهید یا اگر می ‌خواهید کودکان از عباراتی که یاد گرفته‌اند برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند ممکن است تصمیم بگیرید که یک بازی آسان را انجام دهید که در آن با استفاده از زبان انگلیسی صحبت کنند و از این طریق اطلاعاتی را از همکلاسی های خود دریافت کنند.
فراموش نکنید برای دستیابی به موفقیت ابتدا روش انجام بازی را به طور کامل برای کودکان توضیح دهید و برای این کار از موارد زیر استفاده کنید:

1. استفاده از کلمات و جملات ساده

در صورتی که توضیحات شما خیلی طولانی و پیچیده باشد کودکان نمی ‌توانند آن را دنبال نموده و حواسشان پرت می شود . به یاد داشته باشید کودکان دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند . بنابراین باید بازی خود را با کلمات و عبارات ساده کوتاه و مختصر کنید.

مدل سازی

هنگامی که بازی را برای کودکان به زبان انگلیسی توضیح دادید نوبت آن است که به آنها نشان دهید که چگونه باید بازی کنند . برای انجام این کار یک یا دو کودک را به جلوی کلاس دعوت کنید تا به شما در نشان دادن نحوه انجام بازی کمک کنند . ممکن است لازم باشد دو و یا سه بار قبل از انجام بازی قوانین را برای آنها مرور کنید.
در صورتی که به سادگی از دانش ‌آموزان خود بپرسید که آیا بازی را متوجه می شوند یا خیر اکثر دانش آموزان حتی اگر نفهمند نیز پاسخ خواهند داد بله . برای اطمینان از اینکه دانش آموزان شما نحوه بازی کردن را فهمیده اند یا خیر از آنها سوالاتی در مورد قوانین بپرسید . اولین کاری که باید انجام دهید چیست؟ چه کسی کارت را بر می دارد ؟ چگونه بازی را برنده می‌شوید و غیره. در صورتی که متوجه شدید دانش آموزان بازی را یاد نگرفته اند دوباره توضیح دهید.
در حالی که کودکان در حال انجام بازی هستند معلم این فرصت را خواهد داشت که کودکان را تماشا نموده و خطای رایج آنها در زبان انگلیسی را متوجه شود و نکاتی که در ادامه درس نیاز به بررسی مجدد دارد را تشخیص دهد. این همچنین فرصت عالی برای تمجید از دانش‌آموزان در زمانی است که آنها خوب کار می ‌کنند که باعث تشویق کودکان و افزایش انگیزه آنها برای یادگیری می شود.

2. آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی از طریق آهنگ

استفاده از آهنگ یکی دیگر از راه های بسیار موثر و مفرح برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی است . همانطور که قبلا ذکر شد کودکان به راحتی حواسشان پرت می شود و ممکن است تمرکز بر یادگیری یک زبان خارجه برایشان مشکل باشد. با این حال استفاده از یک آهنگ جذاب در حین تدریس توجه دانش آموزان را به خود جلب می کند.
در حین استفاده از آهنگ به دلیل آنکه آنها کمتر احساس می کنند که دارند مطالعه می کنند و بیشتر احساس می کنند که در حال بازی و سرگرمی هستند بسیار موثر در یادگیری زبان انگلیسی است. آواز خواندن نیز می تواند به یادگیری زبان کمک کند . موسیقی و ریتم اهنگ ها به طور طبیعی به دانش آموزان ابتدایی کمک می ‌کند تا کلمات را به خاطر بسپارند و حتی برخی از این کلمات را به حافظه بلند مدت خود اختصاص دهند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 تا 6 سال

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 تا 6 سال

3. استفاده از تکنولوژی

فناوری در سال های اخیر به سرعت تبدیل به بهترین دوست انسان شده است، بنابراین می تواند بهترین دوست معلم نیز باشد .
استفاده از تکنولوژی یک راه عالی برای جلب توجه کودکان به درس است . با وجود برنامه‌ها ، بازی های تعاملی و پلتفرم های بسیار زیاد می توانید از آن ها استفاده نموده و کودکان را تشویق به یادگیری زبان انگلیسی کنید.

4. از دستورات شفاهی و کتبی استفاده کنید.

اگر در حال تعیین تکلیف هستید آنها را فقط به صورت شفاهی برای دانش‌آموزان توضیح ندهید و یا فقط آنها را روی تخته کلاس یادداشت نکنید، بلکه از هر دو روش استفاده کنید تا دانش آموزان بتوانند به دیدن مطالب نوشته شده و همچنین شنیدن شفاهی آنها عادت کنند . این کار برای کمک به آنها در یادگیری تلفظ و املای صحیح عالی است.

5. از نقش آفرینی استفاده کنید.

ایفای نقش راهی فوق العاده برای تقویت مهارت‌های گفتاری زبان آموزان و افزایش اعتماد به نفس در آنها است . با دادن سناریوهای مختلف و نقش آوری دانش آمووزانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند قادر خواهند بود واژگان مختلف خود را به روش‌های سرگرم‌ کننده توسعه داده و تمرین کنند.با ایفای نقش ، یادگیری انگلیسی برای دانش‌آموزان دیگری که این نقش‌ها را تماشا می‌کنند نیز بسیار مفید است ،زیرا آنها می توانند نکات و صحبت کردن صحیح به زبان انگلیسی را فرا گیرند.

6. از تصاویر بصری زیاد استفاده کنید.

تصاویر برای حمایت از یادگیری عالی هستند یک کودک ممکن است درک نکند که کلمه “Pencil ” به معنای مداد است اما تشخیص می دهد که تصویر یک مداد چیست. با ترکیب متن با تصاویر، کودکان می توانند درک خود را توسعه دهند و تصاویر نیز کمی رنگ به کلاس می بخشند و آن را جالب تر و محیط یادگیری را بهتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *