مجله آموزش

سئوالات رایج درباره بسته آموزش خواندن باما

سئوالات رایج درباره بسته آموزش خواندن باما

محصولات باما به دلیل ارائه روشی نوین در آموزش به کودکان ، موجب طرح سئوالاتی درباره این محصولات شده اند که در این مطلب ، به سئولات رایج درباره محصولات باما می پردازیم .
چنانچه سئوالی دارید ، میتوانید در بخش نظرات مطرح نمونده تا کارشناسان ، مایا کودک در اولین فرصت به آن پاسخ دهند.

باما با فلش کارتهای موجود در بازار چه فرقی میکند؟

فلش کارتهای باما در سایز بزرگ تولید میشه و از دو قسمت تشکیل شده قسمت بالای کارت تصویر کلمه و در قسمت پایین کارت نوشته همون کلمه درج شده به همون سایز تصویر دلیل بزرگ بودن کارتها این هست که تصویر و نوشتار کلمه مورد نظر با دیدن از فاصله نیم متری وارد حافظه تصویری کودک شده و بعد از مدتی تمرین کم کم نوشته ها جای تصاویر را در مغز گرفته و شکل تصویر مانند عکس حفظ میشود و این تکنیک یاعث سرعت خواندن در کودکان می شود .
فلش کارتهای باما از لحاظ تعداد و تنوع طبقه بندی های محیطی بسیار مورد توجه است
طبقه بندی های مختلف در یک جعبه میوه ها و سبزیجات ، اعداد ، رنگها ، مشاغل ، اندامها ، مکانها ، وسایل نقلیه ، حیوانات T اشیا ، خوردنی ها ، پوشاک ، متضادها ، افعال ، ضمایر ملکی ، حروف ربط و اضافه
این جعبه منجر به خواندن کتاب میشود یعنی کودک ما صرفا چند تا کلمه یاد نمیگیرد بلکه بوسیله این پک میتاند علاوه بر گفتار صحیح و
جمله بندی های گفتاری زیبا توانایی خواندن کتاب را پیدا می کند.

چرا باید کودک من قبل از رفتن به مدرسه خواندن را یاد بگیرد ؟

ذهن یک کودک زیر ۷ سال بسیار فعال است و حتی قابلیت فراگیری ۳ زبان زنده دنیا را در همین سنین دارد . به همین دلیل این کودک در این سن بسیار بازیگوش و کنجکاو است در واقع قدرت یادگیری در این سنین بسیار زیاد بوده و ذهن قادر به پردازش چنین حجم اطلاعاتی وسیعی از محیط اطراف است . بنابراین یا ما از این موقعیت استفاده میکنیم و یا برایمان اهمیتی ندارد و این فرصت تکرار نشدنی در عمر کودک را از دست میدهیم.
امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و اطلاعات بساری که کودکان ما میتوانند از محیط دریافت کنند منصفانه نیست که ۷ سال آنها را از مقوله سواد آموزی زبان مادری محروم کنیم و یا حتی زبانهای خارجی دیگر الان تقریبا همه ما میدانیم یک کودک ۳ تا ۴ ساله دراین سالهای پیشرفت تکنولوژی به راحتی میتواند به تمام قسمتهای گوش موبایل مهارت پیدا کند حتی برای خودش در اینستاگرام پیج داشته باشد در واتساپ عکس و ویدیو بفرستد و حتی در گوگل جستجو کند .
به نظر شما وقتی ذهن او چنین قدرتی دارد حیف نیست نتواند زبان مادری خود را بخواند و قطعا در دریافت اطلاعات از اینترنت به مشکل خواهد خورد و همیشه برای به دست آوردن اطلاعات عمومی نیازمند پدر یا مادری است که معمولا وقت ندارند و یا دوستانی که چند سال از خودش بزرگتر باشند تا بتوانند عدم توانایی در خواندن را برای او جبران کنند این در حالی است که اپن میتوانسته در این جریان سریع اطلاعات روی آب باشد و شما نخواستید .
بنابراین سواد آموزی برای کودکی در قلب پیشرفت دنیا و حجم وسیعی از اطلاعات امری بسیار ضروری است و اینکه ۷ سال دریغ کردن این توانایی از او به نظر بی انصافی است.

آیا آموزش خواندن قبل از مدرسه تداخلی در جریان آموزشهای مدرسه ایجاد می کند ؟

روش آموزشی باما همسو با جریان آموزشی مدرسه و آموزش و پروش است . باما از روش کل خوانی برای آموزش خواندن استفاده میکند این روش هم اکنون در مدارس ایران استفاده میشود . در قدیم مدارس از روشهای سنتی برای آموزش استفاده میکردند این روشها سعی داشت در ابتدا حروف الفبا را آموزش دهد و با تمام توان سعی می کردند به هر روشی شده این حروف را به ذهن دانش آموز وارد کنند که بسیار کار دشواری بود چرا که حروف به تنهایی معنا و مفهومی ندارند و باید بوسیله کلمه و یا شکل برای کودک معنا دار شود.
این روش هم برای معلمین هم برای دانش آموزانی که بعد از مدتی احساس خوبی از این محیط آموزشی نداشتند . چند سالی است که روش کل خوانی جایگزین روشهای سنتی شده و به جای حروف در ابتدا کلمات را به بچه های آموزش میدهند در این روش دانش آموز در ابتدا شکل کلمات را یاد گرفته و سیس حروف از داخل این کلمات به او معرفی میشود
یعنی آموزش از کل به جز صورت میگیرد .
روش باما هم به این صورت است منتهی برتری باما این است که در مدرسه به ازای معرفی هر کلمه شکلی وجود ندارد یا اگر هست بسیار محدود است ولی باما برای هر کلمه تصویری را کنار آن قرار داده است حتی در مورد فعلها و یا ضمایر ملکی و جالب تر اینکه وقتی در مدرسه یک جمله چند کلمه ای روی تخته نوشته میشود شاید حفظ این کلمات بدون کمک تصویر کمی دشوار باشد اما در مجموعه باما وقتی برای ساختن جملات کارتها کنار هم قرار میگیرند تصاویر هم کنار هم چیده میشود و کمک بزرگی به جمله سازی میکند به همین دلیل کودکانی که با این مجموعه کار میکنند به سرعت جمله سازی و خواندن را یاد میگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *